Ar pētījuma starpniecību, kurā piedalījās 48 trīs gadus veci bērni un viņu vecāki, tika mēģināts noskaidrot, kā miegs veicina pirmsskolas vecuma bērnu vārdu apguvi, izmantojot kopīgu grāmatu lasīšanas aktivitāti. Bērnam tika 3 reizes nolasīts viens un tas pats stāsts vai trīs dažādi stāsti. Viena grupa pēc lasīšanas uzdevuma pagulēja, otra palika nomodā. Pēcāk – pēc 2,5 stundām, pēc 24 stundām un pēc 7 dienām – pārbaudīja, cik labi bērni atceras vārdus no stāsta. Pētījuma rezultāti uzrādīja, ka vārdu apguvi spēcīgi un noturīgi ietekmē gan atkārtota stāsta lasīšana, gan miegs pēc lasīšanas, dzirdot vienu un to pašu stāstu, tāpat dzirdot trīs dažādus stāstus pirms miega. Turpretim bērni, kuri dzirdēja trīs dažādus stāstus un palika nomodā, uzrādīja sliktākus rezultātus vārdu apguves pārbaudes testos.
Atsauce: S.Williams, J.Horst. Goodnight book: sleep consolidation improves word learning via storybooks. 2014. Frontiers in Psychology. www.frontiersin.org