Kā sarunā atbalstīt kādu, kurš stostās?

Pacietība, empātija un vēlme izprast. Šīs ir trīs svarīgas īpašības, kas palīdzēs sarunas laikā sniegt atbalstu kādam, kas piedzīvo stostīšanos. Iepazīsties ar ieteikumumeim, kā radīt cieņpilnu sarunas vidi un, kā uzlabot saziņu ar cilvēku, kurš stostās. Esam dažādi un katram, protams, nepieciešama citādāka pieeja. Tomēr, kā jebkurā sarunā, pats svarīgākais ir censties būt elastīgam un vērīgam pret otra cilvēka vajadzībām.

Esi pacietīgs - cilvēkam, kas piedzīvo stostīšanos, saruna var radīt lielu uztraukumu. Esi pacietīgs. Lai cilvēks justos mierīgāks, izsakot savas domas, dod papildus laiku, nepārtrauc, atturies no izteikuma pabeigšanas otra vietā.

Uzturi acu kontaktu - uzturi dabisku acu kontaktu, tā parādot, ka esi aktīvi iesaistīts un klātesošs sarunā.

Izvairies no teikuma pabeigšanas - ja sarunas laikā parādās vēlme pabeigt otra teikumus, jācenšas to nedarīt. Cilvēkam tas var radīt sajūtu, ka viņš tiek steidzināts, var negatīvi ietekmēt pašvērtējumu, vēlmi un centienus izteikties pašam.

Nepārtrauc - cilvēkam, kas piedzīvo stostīšanos, pārtraukšana runas laikā var radīt īpaši lielu nomāktības sajūtu. Ļauj runātājam pabeigt sakāmo savā tempā.

Klausies uzmanīgi - parādi, ka esi ieinteresēts otra teiktajā. Pamāj ar galvu un izmanto citus neverbālos signālus, tā demonstrējot, ka esi klātesošs sarunā. Praktizē aktīvo klausīšanos - nevērtējot reaģē uz dzirdēto informāciju. Un sniedz sarunas partnerim atgriezenisko saiti par dzirdēto.

Radi brīvu sarunas atmosfēru - centies radīt brīvu un mierīgu sarunas gaisotni. Tāda atmosfēra dažkārt var palīdzēt mazināt stostīšanos. Ar sarunu biedru runā savā normālajā tempā. Savu runu nav nepieciešams palēnināt.