Kā bērnam, kurš mācās vispārējā izglītības iestādē, nodrošināt mācību atbalsta pasākumus?

“Izglītojamiem, kuriem konstatētas mācīšanās grūtības, izglītības iestādes atbalsta speciālisti (izglītības vai klīniskais psihologs, logopēds, skolotājs logopēds vai speciālais pedagogs), pamatojoties uz vecāku vai likumisko pārstāvju iesniegumu, veic novērtējumu un sniedz atzinumu, kurā norāda ieteicamos atbalsta pasākumus”. – Ministru kabineta noteikumi Nr. 556

Dažādi atbalsta pasākumu piemēri:

  1. Nodarbības pie logopēda un/vai speciālā pedagoga.
  2. Iespēja izmantot atgādnes (īsa un koncentrēta informācija par apgūstamo vielu).
  3. Pagarināts darba izpildes laiks – līdz 30% no kopējā darba laika.
  4. Iespēja izmantot palīglīdzekļus, kas uzlabo teksta uztveri.
  5. Pedagogs izlasa priekšā uzdevuma nosacījumus, iekrāso galvenos (atslēgas) vārdus tekstā.
  6. Iespēja verbālo informāciju papildināt ar vizuālo informāciju.
  7. Darba apjoma samazināšana.
  8. Iespēja izmantot digitālos mācību līdzekļus – audio mācību grāmatas un audio daiļliteratūru.
  9. Iespēja izmantot datoru vai citu ierīci ar programmnodrošinājumu, t. sk. teksta labošanas rīkiem un balss sintezatoru.