Kā radās E-LOGOPĒDS?

Studiju laikā, esot klīniskajās praksēs, un vēlāk arī uzsākot darba gaitas profesijā, pamanīju vairākas problēmas, kuras es kā viens praktizējošs speciālists nevarēju atrisināt. Kā piemēram, ir ļoti daudz bērnu, kuriem nepieciešams atbalsts runas un valodas apguvē, nav iespējams visiem palīdzēt. Daudzviet speciālistu pakalpojumi nav pieejami. Praktizējošie speciālisti ir ļoti noslogoti, pa dienu pieņemot bērnus, brīvo laiku veltot nodarbību plānošanai un materiālu, spēļu izstrādei.

Domājot par šīm problēmām, radās ideja, ka ir jāveido organizācija, kas tās risinās. Tika izveidots uzņēmums, kas savu darbību virza sociāliem mērķiem, piedāvājot attālinātās logopēdijas nodarbības, cenšoties izglītot sabiedrību par dažādām tēmām, kas saistītas ar runu, valodu un saskarsmi. Publicējam informatīvu saturu un piedāvājam materiālus, ar kuru palīdzību apgūt vai nostiprināt kādu prasmi mājās. Vēlamies vairot vecāku zināšanas, kā, sadarbojoties ar speciālistiem, ir iespējams saviem bērniem palīdzēt un atbalstīt bērnu terapijas procesā.

Kāpēc attālināti?

Covid-19 pandēmijas laikā un arī pēc tās bija iespēja izzināt, kā logopēdijas pakalpojumus sniegt attālināti. Attālinātos runas un valodas attīstīšanas pakalpojumus no dažādiem aspektiem padziļināti pētīju studiju noslēgumu darbā: kādas grūtības šādā formātā iespējams risināt, kādas ir tehnoloģiskās iespējas, kā šo formātu vērtē speciālisti un klienti, kā apmācības attālināti tiek regulētas normatīvajos aktos, kādas ir šādi īstenotu apmācību priekšrocības un ieguvumi iepretim klātienē īstenotām. Ir iegūta vairāku gadu pieredze, kā praksē īstenot attālinātās apmācības, kādas tehnoloģijas izmantot novērtēšanā un nodarbībās, kā sagatavot klientu, kādos gadījumos klientu varam pieņemt, kādos gadījumos nepieciešama tikšanās klātienē. Uzņēmumā esam izstrādājuši ērtu klientu runas un valodas prasmju novērtēšanas sistēmu, kur izmantojam tikai digitālos rīkus. Tāpat pielietojam tehnoloģiju piedāvātās iespējas, vadot apmācības. Apvienojam divas pieejas: speciālista vadītu viens pret viens apmācību un dažādu interaktīvu uzdevumu veikšanu, kas palielina klienta motivāciju un iesaisti apmācībās. Tehnoloģijas ļauj mums īstenot datos balstītu pieeju. Mums ir svarīgi veikt bērna visaptverošu un iespējami detalizētu spēju un ierobežojumu novērtējumu. Ar tā palīdzību nosakām esošo un tuvāko bērna attīstības zonu (psihologa Ļ.Vigotska koncepti), lai tālāk varam īstenot sistemātisku apmācību, secīgi virzoties uz izvirzītajiem mērķiem.

Pagaidām uz nodarbībām pieņemam pirmsskolas un skolas vecuma bērnus.

Sadarbības pieeja

Uzņēmumā esam par komandas darba pieeju. Sadarbojoties varam paveikt vairāk un sasniegt labāku rezultātu. Viens otru mācām un atbalstām. Vecāks iesaistās terapijas procesā, uzdod visus interesējošos jautājumus, priecājamies, ja vēlas apgūt paņēmienus, kā palīdzēt bērnam mājās. Speciālists māca bērnu un otrādi. Man, piemēram, kāds 8 gadus vecs šaha entuziasts mācīja šaha gājienus, pats paralēli nostiprinot skaņu izrunu. Tāpat manā informācijas telpā, pateicoties bērniem, eksistē Lego ninzjago, gaismas un tumsas fūrijas, poniji, Elza un Anna, zinu, kas ir Maršals, Everesta, Čeiss un citi, un kādas ir viņu īpašās spējas. 😊 Un tas ir ārkārtīgi forši. Iespēju robežās bērnu īpašās intereses cenšamies ietvert nodarbību materiālos, lai palielinātu bērna motivāciju iesaistīties apmācībās.


Esam ļoti priecīgi, ka ir bijusi iespēja saņemt Eiropas Savienības atbalstu savas darbības attīstīšanai. Esam pilni radošu ideju. Par enerģiju un visiem vajadzīgajiem resursiem tās īstenot!

Audiologopēde Elīna un citi čaklie rūķi.


Elīna Golvere

Audiologopēde, uzņēmuma vadītāja



Eiropas Sociālā fonda projekts
"Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai"

Projekta numurs: 9.1.1.3/15/I/001

Projekta mērķis ir:

noteikt un pārbaudīt optimālus risinājumus sociālo uzņēmumu izveidei un attīstībai, tai skaitā darba integrācijas sociālo uzņēmumu atbalstam, lai palielinātu nodarbinātības iespējas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem, personām ar invaliditāti un personām ar garīga rakstura traucējumiem.